bloggar på arbetstid

   Fråga: Varför förvandlas en majoritet av alla människor till retards med magväska och strumpor i sandalerna då de reser utomlands? Jag vet att det är en fråga redan ställd av tusen- och åter tusentals innan jag ställt den, men den är också oundviklig för mig som varje dag tvingas passera Sagrada Familia på väg både till och från jobbet.
   De rör sig långsamt, turisterna, som får, utan någon som helst känsla för att kunna orientera sig i större grupper. De har numrerade lappar på bröstet, och en guide mitt ibland dem har detta nummer på en spade som h@n håller upp i luften för att kunna guida flocken. Ibland förlorar sig någon, kanske beundrar de kyrkans prakt lite för länge, eller äter en glass, och då rusar guiden dit, styr sin förlorade boskap rätt. Nummerspaden i högsta hugg.
   Detta är sant. Jag ser det hända varje dag. Alla jordens gruppbostäder på solsemester samtidigt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

sweet blogg! :* tokkattan hälsar puss också! (hon mår finfint ;D)

2008-08-29 @ 14:44:11
Postat av: Anonym

PUSS till er báda! Darlings!

2008-08-30 @ 13:43:46
URL: http://livetosv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0