jo, det är helgdag, men jag jobbar ändå

Okej, tack Spanien för era helgdagar då hela landet officiellt stängs ned. Istället för lunch fick jag gå på Starbucks som faktiskt hade öppet (jag ba ehhh serre, jag HATAR Starbucks egentligen, PROMISE!!! haha) och hällde i mig en stor latte (mjölk med kaffedoft, tåls att nämnas igen) och satt i solen, samt blev intensivt inspanad av en man som höll på att trilla av sin motorcykel i sin iver/glädje över att se mig. Det var ganska roligt. Ja, att han höll på att trilla av bajken alltså. Att som svenska, eller vem som helst med fitta egentligen, bli inspanad eller raggad på i den här stan är ju inget utöver det ordinära direkt.
What else? Jo, det är festivos i Gracia idag. Typ gatufest med mycket folk och mojhitos i plastmuggar. Kan nog bli fint, det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0