jo, jag är tyvärr en sån där tjej som hetsar kalorier

Hade tänkt blogga lite om att jag känner mig som kungen då jag går in på Ikea här i Barcelona och ba, OYE ey, jag är svensk, jag gör vad jag vill här i lill-Sverige! (Okej, jag gör in fact ingenting, men det är ju åtminstone alltid trevligt att kunna överglänsa personalen med uttal på produktnamnen osv), men jag känner mig alldeles matt och trött och vill egentligen bara gå hem nu nu nu, lägga mig under täcket (läs: lakanet, man vill ju inte dö svettdöden mer än man redan gör during this time of year) och krama på min snubbe. Kanske läsa en bok. Titta på mitt nya favoritprogram Rent Hus på TV4 Anytime. Ta en kaffe på balkongen. Ringa hem till mamma. Ni vet.
But no. Dryga fem timmar kvar av arbetsdagen. Har precis moffat i mig två ganska äckliga muffins som jag av någon anledning ändå alltid blir sugen på, köpta från kontorets fattiga vending machine. 370 kalorier på fyra minuter, bara sådär. Tittar ned på mitt välorganiserade skrivbord (ordning = mkt tillfredsställande) och inser att jag inte har speciellt mycket alls att göra idag. Typ the basic every day to do's liksom. Inget att gnälla över. Dags att rycka upp sig. Puss.

Kommentarer
Postat av: malin

älska rent hus! seriöst bästa programmet!

2008-08-14 @ 16:33:13
Postat av: livet osv

I know! bästa är när hon blonda tar fram bakterieodlingarna samt kallar pälsängrar för vackra.

+ då man får se efter-resultatet = tillfredsställelse i själen.

2008-08-15 @ 12:53:25
URL: http://livetosv.blogg.se/
Postat av: jonna

haha woooord pa ikea-grejen, konstaterade senast vi var pa ikea att det verkligen AR sverige, fast i butiksform da. det ar typ som en svensk ambassad liksom. alskar att vara dar med osvenskingar och traka ut dem med att oversatta exakt alla namn pa alla produkter. "that means sparkle in swedish!" "that's the name of a small town in sweden!" "that means bookshelf in swedish!". de ba "mmm ok, that's ehm, cool...".

och ja man kanner att man vill ha lite vip-treatment, har seriost tankt tanken "borde men inte typ fa nan slags rabatt for att man ar svensk???".

2008-08-17 @ 00:36:19
Postat av: Parkiz

att fetta är ju grejen!!! muffins är ju bäst!

2008-08-17 @ 00:57:38
URL: http://egosumsara.blogspot.com
Postat av: Anonym

jonna:

HAHA jag vet, jag och ania typ HALLÁ SVENSKAR IN DÖH HAUSS, make way make way! varenda gáng vi drar dit. sist vi var där för att stasha upp pá kaviar och knäckebröd ifrágasatte vi matuppläggarens (serveringspersonal? bespisningspersonal?) sätt att servera köttbullar. vi ba, eh ursäkta, varför tror du att du har en hink med lingonsylt stáende bredvid ballsen? de HÖR TILL svenska köttbullar och du verkar inte ha rört den pá hela dagen med tanke pá att den är helt FULL och also: vet du vem ingvar kamprad är (var? är han död?)? han skulle nog inte uppskatta det här upplägget. han ba eeeeh, vill du ha pommes frites eller kokt potatis till? och efter det var han ju verkligen körd. anias blick ba: POMMES????? haha älskar ikea barcelona av hela mitt hjärta.



parkiz:

jag har fettat sá mkt att mina en mánad gamla jeans är för smá. det är dá man fár börja vara lite selektiv med exakt vad man fettar. goda drinkar och chokladglass = ok och värt att fetta. torra muffins med 3587835 miljoner E-ämnen frán jobbets vending machine = mkt onödigt.

2008-08-18 @ 17:56:44
URL: http://livetosv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0