deppblogg

   Min mamma säger att det är jordens dragningskraft som fár en att bara vilja lägga sig under en sten, eller krypa in under täcket och inte göra nágot alls. 
   Dá jag gick hem frán Consum med matkassar i báda händerna och hörde ljudet av mekanismen som byter bild i den stora reklamskylten som sitter pá en husvägg nära där jag bor, tänkte jag att jag helst av allt bara skulle vilja lösas upp och bli en del av det. Försvinna in i det där ljudet. Vila i ett ingenting.
   Jag känner mig sá oerhört liten. Trött ocksá, och ensam. Ensam i mig själv. Ensam med det som tynger ned mig inifrán, samtdigt som det drar upp min axlar mot öronen, och gör mig stel, orkeslös, och riktar min blick nedát, inát, bortát.

Kommentarer
Postat av: Jessica

finaste låten just nu enl mig, tänkte att den kanske passar nu.. läs texten vid sidan om också. :) http://www.youtube.com/watch?v=ePatJIwB-sI



puss på dig. <3<3<3

2008-12-29 @ 22:59:22
Postat av: Malin

Låter som jag blivit drabbad av samma sjuka som du. Ingen lust med något så jag sätter mitt liv på paus och lämnar fester vid nyår för sömn i Småland. Men till nästa år hoppas jag det vänder för oss!



Kram

2008-12-30 @ 18:21:27
Postat av: ania

baby, det är dags nu, årskrönika!!! när du skrivit den kommer du få perspektiv, jag lovar! det fick jag och jag vet hur jag kan tänka inför 2009 för att känna mig bättre än 2008 (okej att det bara håller en halv månad sen ändå, men jag behöver det tänket nu. sätt dig och skriv ihop en ikväll med hjälp av bloggen här+din gamla, och sen kan du börja forma nyårslöften och fresht tänk utifrån det. hoppsan, känner att jag börjar svamla loss som en av mina kära kommentatörer nu... egentligen tänkte jag bara upplysa om att en flaska CORDONIU bara kostade 69:- här!! alltså ev det första som faktikst är billigare här än in spain. skumt. oh well happy new years, kanske tolvslagsringer dig från min mobil om jag inte är tillräckligt nykter och medveten om kostnaderna. och om jag kommer fram! hela sverige ringer ju samtidigt... jaja. tusen pussar och vi rings snaaaaaaaaaaaaaaart igen. love u!

2008-12-30 @ 18:21:46
Postat av: perroflauta

älskade finaste du som jag önskar att du var här ikväll.måhända att man är liten och förvirrad ibland men ensam kommer du aldrig aldrig vara.kolla här uppe du har typ världens bästa kompis följ hennes råd skriv en årskrönika och vänta ut det där dåliga.och min fabulösa present.jag älskar dig du vet vart jag är alltid alltid min vän.

2008-12-30 @ 23:34:25
Postat av: Uppåt - framåt

Vet du vad det bästa är? Det finns en dragningskraft uppifrån också, från rymden, himlen. Glitterlim kallas den, och ibland, oftare än man tror, klibbar den fast sig vid en och släpper inte taget på länge länge. Svirar runt en i virvlar bland pirr, lycka och stjärnor. Det gäller bara att hålla utkik efter det. Glitterlimmet. Yours under 2009 for sure.



Gott nytt år.

2009-01-01 @ 22:38:23
URL: http://uppat-framat.blogspot.com
Postat av: ankan

tack hörrni, verkligen. :*



jag ska hálla mig vidöppen för och hoppas pá glitterlimmet.



PUSS.

2009-01-02 @ 14:20:32
URL: http://livetosv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0