greetings from Spain

Hej!

Här i Barcelona  skiner solen, det är nästan som i utlandet! Fast det är kallt, och typ kallare inne i lägenheten än ute, kan tilläggas, för element har vi inga. Det gör inte sá mycket dock, jag värmer mig med kaffe och ett duntäcke och snart ska jag ut i den där solen och julklappsshoppa med kompiZar och dricka nágra liter take away-kaffe frán Dunkin Donuts, och kedjeröka sá att mina svarta lungor jublar. Jag badar i pengar, vill jag ocksá meddela. Det är sádant man fár tänka pá dá själen har känts bajig under en period, att jag átminstone kan tillfredsställa mina materiella behov. Kanske köper jag mig den där cape-aktiga jackan med gigantiska luvan som jag spanat in, eller ett par nya skor. Eller en keyboard.

Puss och kram och god jul (ah, note to self: köpa julpynt!)!

/Ankan

Ps. Jag har glömt bort hur det är att ha ett luktsinne. Sjukt täppt sedan forever. Vaknar varje morgon med världens torraste munhála i och med att jag inte kan andas genom näsan. Önskar mig i julklapp: djupmuskelmassage (aj fy fan vad jag har ont i rögga!), en sameslöjdsbörs och en sköljning av bihálorna. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0