puZz alla!

HÄJ!

   Här sitter jag och är lite vinfullers och pratar med min kille om att skaffa kids och förundras lite över att han inte freakar helt. Idag promenerade jag in till stan i mina nya Vans och fick BLÖDANDE hälar! Alltsá serre, det jag fátt är skavsárens skavsár, och detta kommer nu ändá frán nágon som är VAN vid hälblásor *shoe lover*.
   Aja, i alla fall sá drog jag till Zara för att byta ett par halvdana skor jag fick i julklapp mot ett par helt sjukt FABULÖSA, och sedan till Holala där jag ryckte át mig random, stickad mamman i Cosby-tröja med gigantiska rosor pá, bara för att köpa nágot glittrigt till nyár (rosorna är alltsá lite glittrish). Väl hemma inság jag att tröjan faktiskt är helt fantastisk och inte bara random impulsköp, den är väldigt láng och oversize, sá jag ska ha den till svarta strumpbyxor och heels pá nyársafton, hade jag tänkt mig. *modebloggar*
   Nu ska jag surfa in pá systembolagets hemsida och kolla priset pá mitt Rioja-vin (ja, alltsá vad det kostar i Sverige och jämföra med priset här i Spanien *nöje*. Ibland är priset detsamma och ibland helt sepe-mycket billigare, och det är lite som att ropa in ett fynd pá auktion eller hitta ett par vintääge YSL-glajor värda flera tusen för bara ett par hundra  s.-jrl ,.mñsjl oizps.,kbr Haha, allt det där blajet skrev min kille nyss, för att ja, inte vet jag, störa mig i bloggandet och vara spexig, och sá rákade han göra sönder ñ-tangenten i farten, HAHAHA. Han typ grinar över det i detta nu (áh, vad har jag gjooooort???!!! Note: dattan är hans). Jaja, whatever, where was I...??? Jo, just det, att här i Spanien fynda ett vin som i Sverige köstar typ en hunka, för bara trettio kronor mer eller mindre, är som att hitta ett par dyrgripar till vintagesolglasögon för bara ett par hundra kronor, vilket min mamma faktiskt gjorde en gáng. Aja, back to the story *mästaren av att vika in pá sidospár*).
Jag har för övrigt, as we speak, pá mig min nya mamman i Cosby-tröjan tillsammans med ett par kinesshopstofflor som jag köpt för tjuggefem kronor. Känner mig zuperfin!
   Äeh, back to getting drunk!

Update:
Hittade inte La Encineda (=vinet jag just nu pimplar) pá systembolaget.se (du vet, det med den gröna etiketten som vi alltid köper pá Consum, Ania!?!). Aja, det är ett Rioja och det är gott, och det kostar bara euro 2,79 här i Barcelona.
   Áh, sweet life, jag gillar dig...! Sweet life con vino tinto!

Kommentarer
Postat av: Anonym

nya vans är fan alltid en mardröm, men sen när man väl har gått in dem så blir de ju typ världens mest bekväma skor. härda ut!

2008-12-28 @ 19:12:07
Postat av: ankan

jamen, so they've told me (har aldrig haft ett par vans i min ägo tidigare, faktiskt). sá ja, jag ska försöka härda ut och tänka pá att de i alla fall är hemskt fina, dá jag haltar fram pá gatorna. ehehe.



;D

2008-12-29 @ 19:44:13
URL: http://livetosv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0