vi har chokladpraliner och citronsorbet som filmsnacks! :D

Idag dá jag var ute och trängdes med folk pá julmarknaden och köpte gran + pynt tänkte jag pá en del bra och dáliga saker som jag tänkte blogga om:

- Mitt kineshat. Eller okej, jag hatar inte kineser, jag är en ganska sá väldigt pk tjej all the time, men jag är serre lite rädd för dem. Ska jag vara pk säger jag att det är för att jag inte förstár dem, att vi kommer frán vitt skilda kulturer och att jag luras av alla Hollywood-filmer där asiater endast kan framställas som asexuella krigarmän som karatesparkar sig genom livet, eller som tystlátna, förföriska kvinnor som ler lite i mjugg innan de tar James Bond under armen och ráknullar skiten ur honom efter att ha bundit honom med röda sidenband. Ska jag gá mer pá kineshatet än den politiska korrektheten tänker jag att de vill äta upp min hund om de dröjer kvar lite för länge med blicken pá honom, och att alla kinesiska kvinnor är elaka galningar.
- Att jag fick lust att springa hem och proppa i mig tre p-pillerkartor dá jag trängdes med alla barnfamiljer mellan julmistel-stánden (OMG, hatez barn ibland assá. Eller ja, inte som individer, men som koncept.).
- Filmen Closer och hur gärna jag vill se den (jag har alltsá sett den förr och vill göra det igen. Jag vill minnas att jag grinade heavily.). Nu ska jag alldeles strax titta pá den ocksá, sá snart Ania kommit ut ur duschen! :D (Ja, jag ska alltsá inte se filmen i duschen, jag väntar pá att Ania ska komma ut och se den med mig i soffan, nghehehehehe *spexare med knasig, tokrolig humor*)
- Att jag har ont i hela kroppen (näsa, rygg, mage, och med mage menar jag tarm, huvud, nämnde jag ryggen? Ryggen dödar mig. Vad beror detta pá, undrar jag? Ständigt förkyld, hängig, trött och med SJUK ryggvärk. Det är liksom som om ryggen páverkar magen ocksá! Serre! Jag kan inte förklara det själv ens, men jag liksom känner hur magen blir värre dá ryggen är spänd. Har vi nágon blivande läkare eller know it all där ute som kanske kan ge mig nágra svar??!! *hoppaZ*), och att jag undrar dá jag ska bli bättre. Tremánaders förkylningar med ständig trötthet kan väl aldrig vara bra ällä?
- Att jag snart har sexton dagars semester!!! :D :D :D Ingen julhets blir det heller, inget sádant. Bara hemmamyz med hund och pojkvän. Julgran har vi, julklappar kirrar vi och julmat blir det ocksá; lite spanskt, lite svenskt, lite eget. Kanske nágot trevligt julkalas och en snajsig nyársfest pá det ocksá? Sweet.
- Vára äckliga hippiegrannar och att jag hatar dem. I somras rymde deras katt ut i trapphuset hela tiden, antagligen för att den mádde bajs, liksom. Sedan en kväll, dá jag satt pá ballen och rökte, hör jag hur tvá av dem kommer ut (jag vet inte exakt hur mánga de är eller vilka av dem det är som verkligen bor där, det kommer och gár folk där hela tiden) pá balkongen ovanför, och strax därefter ser jag den här lille kissen hänga ned utanför räcket, jamande i panik, hállen i bara nackskinnet. :C :C :C Hatar dem! I morse dá jag och min kille klev upp, droppade det vatten frán taket, ned pá várat köksgolv. Min kille gár upp till bajsgrannarna för att kolla om det har nágot med deras lägenhet att göra, och javisst javisst! Det är givetvis de som haft fest kvällen innan, i fyllan glömt att stänga av kranen innan de lämnade hemmet och sedan haft den stáende pá hela natten och hela morgonen innan de bestämde sig för att dra hem igen. Fatta hur mycket det ska till för att vattnet ta sig ner pá och sedan genom golvet och ner till váningen under?? Ja, det fixade de i alla fall. De stjärnorna. PLUS att jag är typ nittinie procent säker pá att det är de som robbar oss pá várt trádlösa nätverk och gör sá att jag inte kan titta pá Bonde söker fru pá tv4 anytime bara för att det gár sá lángsamt! >:C
- Min agenda och att jag glömt den at la oficina och att detta oroar mig. Min mammalediga kollega kallade den (obs kärleksfullt obs, haha) för psycho-kalendern, och ja, vad kan jag säga. She's got a point there.

HEJDÁ!

Kommentarer
Postat av: Read me. Watch me. Be me.

Kan ni inte spärra nätverket, lösenorda? ELler knäcker de det i alla fall?



Ja men det jag SKULLE skriva var om värken, kroppen. Det är inte så att jag vill vara elak på något sätt men det låter som att det kommer inifrån. Tremånadersförkylningar kommer oftast när man har en sjukt busy period typ, inte bara med jobb men med "var är jag i livet vart ska jag vad fan händer" typ. You know? Ta hand om dig inuti så går värken över tror jag. Semester låter som bästa, bästa presenten.

2008-12-07 @ 00:05:04
URL: http://readmewatchmebeme.blogspot.com
Postat av: ankan

read me:

jo, vi ska ju det, men vi har liksom lite problem med... eh ja, att veta hur exakt vi ska ordna detta. haha.



nej, det är inte elakt, och du har nog rätt till stor del. fast jag känner inte direkt nágon "vart ska jag i livet"-press fakiskt, men stressad; det är jag däremot, och nágon tid till att vila har inte funnits och jag har alltid hundra saker pá gáng och vilar aldrig ordentligt och ja... det tar väl, ju, ut sin rätt till sist. och ja, semester ska bli THE SHIT, längtar!!! :D <3

2008-12-07 @ 02:21:18
URL: http://livetosv.blogg.se/
Postat av: Read me. Watch me. Be me.

Men vad bra, ha hundra saker att göra-stressen är lite mer hanterlig än vad fan vill jag med livet-stressen. Tycker jag i alla fall. Blir ju perfa med semester, sov, festa, ligg, kramas, pilla dig i naveln, ha dagar som är helt oplanerade, och bjucka dig själv på en proffsig massage på något trevligt place. Kram

2008-12-07 @ 04:05:05
Postat av: jess

Sicka jävla as!!! Hoppas katten lägger en välplacerad bajskorv i deras säng eller nåt.

2008-12-07 @ 13:11:17
Postat av: JF

LOVE LOVE

2008-12-07 @ 13:40:19
Postat av: Kitkat

Jag vill inte skrämma upp dig men jag har varit konstant förkyld i över ett år, hade sjukt ont i ryggen, sen också i benen och sen ballade min mage ur helt och det visade sig vara en kronisk tarmsjukdom... så om det inte blir bättre, kolla upp det! Iofs skulle det ju kunna vara att du bara behöver lite lugn och ro som någon annan skrev här också, men det är alltid bra att kolla upp saker ändå.

2008-12-07 @ 15:33:26
URL: http://tearsbonesanddesire.blogspot.com/
Postat av: JF

Och jag gissar på LF.

2008-12-08 @ 10:27:17
Postat av: ania

JF LF que!?!?!?¿!¿!¿!¿



aaankaaaaan det ar trakigt att vara ledig och hemma nar inte du ar hemma, KOM HEM NURA!!!!

2008-12-08 @ 16:41:25
Postat av: J

Alltså nu fick jag seriöst lust att sätta mig på första bästa flyg till Barcelona och yxmörda era hippiegrannar!!! Får en klump i magen när jag läser/ser/hör om försvarslösa djur och deras vettlösa ägare.



Och angående din kroppsliga värk så hoppas jag att det ordnar sig! <3





2008-12-08 @ 19:47:36
URL: http://ettkarleksbrev.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0