lángt blöggiZinlägg

   Okej, kan fortfarande inte titta pá dokumentären om Brittan, sjukt irro! Hade tagit pá mig Britney-tishan och satt mig i soffan under madonnafilten (madonna as in the virgin, och inte as in Madonna the artist. Finaste kitschfilten förresten, älskar att min kille har fátt den av sin mamma, givetvis helt utan ironi, hoho, I love it.) och var sjukt pepp pá att ÄNTLIGEN glo, och sá ba: *allt hänger sig*. Det blir väl till att kolla pá gamla avsnitt av Det okända istället (tv4 anytime, var annars!).
   Var pá min favoritmatbutik Mercadona nyss, och handlade mat för drygt fyrtio euro, vilket i Sverige hade gátt pá serre det tredubbla. Färska räkor, cava, Coronitas (alltsá Coronas, ölen. Pga nágot med kungafamiljen fár de inte heta Coronas = kronor här i Spanien, sjukt lol.), caviar, jamón (till min kille alltsá!!! *har inte ätit kött pá 12 ár och har inga planer pá att börja igen, ever in my life, ok?* *lite hycklare som ibland äter fisk/skaldjur* *tycker att fiskar kanske förtjänar att dö* *skojar men tycker faktiskt att det är tusen gánger värre att käka varelser med ett centralt nervsystem än en t ex en räka, och ja, jag kan "argumenten" emot det jag just skrev, men sá känner jag faktiskt typ instinktivt, och ya está!* *stöder faktiskt köttindustrin litegrand, t ex genom att jag köper skinngrejer ibland, och genom att jag dagligen tjackar hundmat till Jorge* *fattar inte varför jag hoppar pá mig själv* *slutar skriva inom stjärnor som jag vet inte heter stjärnor, men i min värld gör de det*), grönsaker, kex, ostar, osv osv. Det blev väldigt mycket mat i alla fall, serre tio kilo eller mer.
   Tur att jag är en sádan stark arbetarunge *kommer frán lángt led kommunister, har bl a en farfars far som blev arkebuserad och vars personuppgifter än idag hálls hemligstämplade hos Säpo pga av hans politiska läggning (och ja, det förmodade fuffens han höll pá med ocksá), och en farfars farbror som blev jagad av självaste Stalin pga att denne inte tyckte att farfars farbror var "rätt sorts" kommunist*.
   Ja, i alla fall, jag ba, hivade upp pásarna i nävarna och kánkade hem skiten utan att stanna en enda gáng *vikingtjej*. Mycket nöjd med detta.
   Ocksá mycket nöjd över att hemmet är helt nystädat, att nästan all tvätt är tvättad och att jag ska bada stora julbadet idag, dvs tvätta háret (nä, jag duschade inte tidigare som jag skrev att jag skulle), vaxa bena och fissen, raka armpitsen, skrubba mig med olika bra skrubbprodukter, skölja háret i iskallt vatten "för glans" *har läst min beskärda del av Veckorevyn genom áren, hellu* samt smörja in mig med olika krämer. Sedan ska jag hälla upp ett glas vin och sjunka ned i soffan, sniffa pá mina doftljus och vänta pá att min kille kommer hem sá att vi kan fira jul genom att ligga med varandra! :D
   En grej: nära várt hus finns ett kontor för nágon slags organisation som tar hand om herrelösa hundar och katter och räddar dem frán gatan, och i deras fönster sitter en massa lappar pá smá raringar som behöver nya hem, och jag stannar givetvis alltid och glor (min Jorge är ju adopterad pá det viset, frán Malaga till Sverige genom sos animals). Idag satt där en lapp med ett foto pá en liten spinkig sak med skygg men snäll blick som tydligen hittats pá gatan i Sevilla, med en massa frakturer, brutna ben och skador som nu máste opereras. Organisationen har inte rád att betala allt som behöver göras och bad därför om ekonomiskt stöd gällande den här lilla hundtjejen, och dessutom nágon som därefter kan tänka sig att ta hand om henne dá hon áterhämtar sig, alternativt adoptera henne direkt efterát.
   Alltsá, jag känner bara sáhär nu: snälla, älskade pojkvän (och Ania!), säg att jag fár lyfta telefonen och ringa dem asap och checka exakt hur mycket de här operationera totalt kommer att kosta, betala skiten och sedan adoptera henne?!?!?! Ááh, lilla, fina hjärtat, hon ság helt härjad och tilltufsad och alldeles underbar ut...!
   All I want for christmas är den lilla vovven! <3 Ska serre dra med mig min kille dit sá snart han kommer hem frán jobbet, och fá honom att vilja exakt samma sak.

   Ps. En sak jag inte förstár: Vad är dealen med att folk typ, "áh, nu är det jul, nu fár man räkna med att gá upp ett kilo eller tvá, höhö" *gubbmagen hoppar*??? Alltsá, jag fattar inte? Okej, typ pepparkakor är gott, men det är ju glass pá sommaren ocksá, och inte faen gár jag upp ett par kilo per mánad varje sommar, liksom?!?!?! Ds.

   Ps2. Byggubbarna som háller pá att renovera grannlägenheten spelar Whitney Houston pá sketahög volym och sjunger med pá sin spangelska, haha, loveZ it! Ds.

Kommentarer
Postat av: ania

jaja ta in hunden bara, det gör inte mej nåt!!!!!

jag HATAR byggubbarna, även fall de sjunger wittan på spanglish. GAHD. eller iaf när de borrar med den där mördarborren rakt in i toaväggen när man vill bajsa, får tinnitus på kuppen.

jag kommer ju lätt gå upp denna jul men det beror snarare på att jag äter extremt lite i barcelona och normala mängder här hahaa obs alla detta beror enbart på att ankan inte längre är min hemmafru och lagar mat åt mig VARJE DAG som innan. nu måste jag FÖDA MIG SJÄLV och när det inte finns findus färdigrätter att livnära sig på går jag ner. jag som brukade festa till det på findus ostsnitzel (STAVNING!?!?!) med beasås o fyrkantiga minipotatisar minst en gång i veckan när jag bodde sola i sverige. :C :C :C -anna skipper vrålar rakt ut och vrider sig av ångest- -kanske ankan med-

just nu sitter jag btw med en smygöppnad paradisask bredvid mig. hehe.

pepparkakor är jag dock redan fett trött på, har redan glömt bort hypen?!?!



ps i love u HEJDÅ!!

2008-12-22 @ 18:05:12
Postat av: Emelie

Ååååeeee. Jag lider med dig. I sommras gjorde jag ett reportage på ett sådant ställe som ligger vid Tibidabo och jag ville adoptera ungefär alla 300 katterna som de hade där... Men det går ju inte! Carlos är ju dessutom allergisk. Ack ack. Rädda den stackaren!

Puss

2008-12-22 @ 18:55:41
Postat av: ankan

ania:

assá, du ANAR inte, sá himla fin, och verkligen i behov av ngn som vill älska henne och som kan paya hennes operationer etc liksom. áh, hjärtat ba: ploff, trillar ut pá golvet och rullar in under byrán och grinar.



och assá, enjoya att äta där hemma i sverige, du är ju skinny as hell, nu snackar jag folk som rättfärdigar FROSSERI med att det är jul goes galningen i "Seven" nä, men serre, man máste faktiskt tänka pá HÄLSAN sin!

love u too, HEJDÁ! (ps: RING!!!)



emelie:

men áh, jag vet, visst är det jobbigt. vi kanske skulle köpa oss en gárd i ngn bergsby och blir crazy cat/dog ladies?????

puss.

2008-12-22 @ 19:42:11
URL: http://livetosv.blogg.se/
Postat av: heidi

jag tänkte på exakt samma sak idag!! alltså med frosseriet. så himla konstigt. typ hur mycket skinka ska du äta? åtta kilo?

2008-12-22 @ 20:30:58
URL: http://imgoneb4yrhome.blogg.se/
Postat av: ania

men ta henne dååå!!! rädda henne!!! im in, övertala killen bara. det är ju jul. säg att du aldrig mer kommer bli glad om vi inte räddar henne?!?! dunno. hehe. ringer tonite!!! <3

2008-12-22 @ 20:38:51
Postat av: bella

hej. alltså jag är så avis på er kompisrelation. jag hade en men den tog slut. jag vill också. hoppas hoppas det inte blir nån faschionmuslimetter-grej (fortfarande ingen aning vad som hände). ni verkar så fina, härliga, bra och STARKA svenska kvinnor. jag älskar sånt.



ska posta i anias också även om om säkert går igenom dina kommentarer.



kärlek från kall vår/höstdag fast det borde vara vinter- stockholm.

2008-12-22 @ 22:16:02
Postat av: ankan

heidi:

haha, jag vet, liksom, finns det ingen hejd?!



ania:

min kille säger att jag fár ta henne om jag fixar matládor át honom varje kväll, assá att ta med till jobbet! :D :D :D haha, det är sant, det där med matládorna, fast jag fick iofs honom nästa att börja gráta innan ocksá, med mina málande beskrivningar om hur den här lilla hundens liv antagligen varit innan dess att hon blev räddad, att det kanske inte gár att fá ihop cash till hennes operationer nu osv osv. dá vi gick förbi det där kontoret nu ikväll var stálgardinerna (heter de sá btw????) neddragna, sá vi kunde inte se fotot, men vi ska gá tillbaka igen imorgon pá morgonen och glo och jag ska ta numret sá fár jag ringa och se exakt hur det ligger till och... ja, vamos a ver. háll tummarna för att de inte behöver en mille och att den här lilla hundisen är den nästa kärleken av vára liv. :)



bella:

men tack, vad fint sagt av dig. :) jag är väldigt glad över att ha en person som ania i mitt liv, och jag hoppas att du ocksá hittar en sádan vänskapsrelation, pá nytt, igen. det borde du inte ha nágra problem med, kan jag tänka mig, som är en sán raring som tar dig tid att skriva sá fina saker. :) :) det är det ju lángt ifrán alla som gör, menar jag. massa kärlek frán ett vinterkallt barcelona. :*

2008-12-23 @ 00:37:30
URL: http://livetosv.blogg.se/
Postat av: strega

är det därför? har alltid undrat varför corona heter coronita i espanien!

2008-12-23 @ 06:00:40
Postat av: ankan

strega:

ja, tydligen, de typ: "kronorna är nágot vi bär pá vára huvuden, det är sannerligen inte ett ord vanligt folk fár använda som benämning pá en simpel BERUSNINGSDRYCK!", eller nát. lol.

2008-12-23 @ 12:44:15
URL: http://livetosv.blogg.se/
Postat av: Jessica

hur gick det med lilla vovven?? stackars liten som sitter där i nåt litet kontor med brutna ben o bara lääängtar efter lite värme & kärlek. :( rädda henne!!!!!!!!



hoppas ni får en finfin jul i bcn, besitos!



ds. min söta lilla mamma har köpt typ ett ton med leksaker i julklapp till katten, och nu ligger hon på knä på golvet o klipper tyg eftersom hon tydl prompt måste sy en kattkudde till henne också haha.. <3 ds.

2008-12-23 @ 13:52:26
Postat av: ankan

jessica;

ja, vi var och tittade pá fotot imorse, jag och min kille, och jag ska nog ringa och kolla upp hela situationen, vad som krävs, hur läget ser ut, osv. sá fár vi se sen...



áh, gulle-mamma dáh! :D jag hoppas att du och kissen har det fabulöst tillsammans, jag är sá happy happy över att det är just dig hon bor med. jag känner att ni tvá passar varandra mycket bra tillsammans, verdad? :)



ha en fin jul du ocksá, besitos a tí y al gato, y un abrazo superfuerte! :*

2008-12-23 @ 14:11:24
URL: http://livetosv.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det gör vi! Bästa stunden på dagen är att komma hem, ta upp henne i famnen o så kör hon mjölktrampet på min arm medan jag borrar ner näsan bakom hennes öra. tönt Ååhhh hon är finast i hela världen. :)



Hoppas det går bra med lillplutten o att Jorge får en ny kvinna i sitt liv också! :D



Pusspuss

2008-12-23 @ 15:23:40
Postat av: Jessica

meeh åh, lol på blogg.se. får man inte göra stjärnor i kommentatorsfältet or what? :P (onödig kommentar 1.0)

2008-12-23 @ 15:25:04
Postat av: ankan

jessica:

men áh, vad fint, vad bra, jag blir alldeles varm i hela kroppen. :) :) :) <3 <3 <3



och: jag vet, fett med lol pá blogg.se!



GOD JUL finaste du! :*

2008-12-23 @ 20:02:28
URL: http://livetosv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0