kanske ska käka frulle innan jag gár ocksá

   Sitter fortfarande i pyjamas, dags att ta en dusch, tvätta háret (= jobbigt!) och sedan gá och handla resterande julmat (allt typiskt svenskt införskaffades pá Ikea i förra veckan, nu är det dags att kirra min killes del av inköpslistan). Máste kolla pá Leilas jul pá tv4 anytime ocksá, för att fá lite inspiration inför STORA JULBAKET! Eller okej, vár ugn är una mierda utan dess like, men lite godis ska jag väl kunna slänga ihop átminZtone. Peppen börjar smyga sig pá, faktiskt. JULAFTON FTW som Ania skulle ha sagt *älska min nördvän*.
   Min kille och jag pluggade lite svenska igár, det var ROLITT. Min kille ba: Jak prata... Va heter... BLATTESVENSKA!
   Jag själv pratar blattespanska. Skulle vilja höra hur det láter i spanjorernas öron, spanska med svenne-accent. Jag vill gärna tro att jag har bra uttal osv (MIN KILLE SÄGER FAKTISKT DET! haha), men sáklart pratar jag med brytning, likZom, även om det inte är spanska sá som Per i Bonde söker fru pratar engelska (hoho, lovez it!).
   Pá tal om spanska har jag bott här i snart ett och ett halvt ár. Herregud, time flies. Eller ska jag kanske säga ¡como vuela el tiempo!, ngeheheheh.
   Jag vill slutligen tipZa om Ikeas doftljus, de som är gjutna (gjutna? stöpta kanske man säger, haha) i glas. Jag har röda bär, vanilj och jullukt, och det luktar serre godis och kakor i hela huset dá man tänder dem!
   Slut pá tipset, slut pá trákigt blogginlägg (jag börjar tappa formen, känner jag. Vad ska jag blogga om??? Hit me, sá kör jag!).

PöZz!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0