3 listor

1) Saker min hund förvarar i sitt lilla hus:
- en glatt leende mjukiskotlett som piper
- en docka med avslitna ben
- tvá dockben
- en rosa flodhäst
- en klädnypa
- en banangodis att spara till sämre tider

2) Idag har jag ätit:
- flötiga brödpinnar frán jobbets vending machine
- en sallad frán billighetsstället där personalen aldrig ler
- lite stekt tofu och stekt sojafärs whatever (svindyrt inköpt pá el corte inglés, i det här landet är veggie mat inget att ta för givet, det ska ni veta)
- pasta med pesto
- tvá mini-oreos och tvá snarrisar jag snodde frán stora pásen jag köpte till Ania för att peppa henne i flirtandet med snubben pá jobbet (godis är en utmärkt motivation, i alla lägen)
- en kopp te, just nu *livebloggar*

3) Det bästa som hänt mig:
- min hund Jorge
- min vintääge Levi's jeansjacka som jag fyndade för EN EURO i en arabs klädhög pá bästa loppismarknanden, samt jeansskjortan till samma pris. Älskar araberna där av hela mitt hjärta! Medan spanjorerna bajsnödigt lägger upp allt i fina stánd pá typ guldfat och tar fucking ockerpriser pá en LOPPMARKNAD, häller araberna ut kläderna i stora högar pá marken och vrálar "DOS POR UN EURO, DOOOOOOS POR SOLO UUUUN EUROOOOOO!" och láter en FYNDA, vilket LOPPISAR fudging är till för!
- el amor, HAHA. Nä, men serre, skojar not. Älska att älska. Älska kärleken. HAHAHAHA! *skojar fortfarande dock inte* Fy fan vad fint det är att älska och att älskas osv.
- alla mina kompiZar! :*


Kommentarer
Postat av: Jojo

Ja, men jäklars vad bajsigt det är att älska någon men inte älskas tillbaka. Fast jag är glad över min kärleks-förmåga. Det känns bra i hjärtat ibland i alla fall, och känslan är ju till för mig. Inte för nån annan.

2008-11-20 @ 13:41:55
Postat av: Ems

Apropå amor, så tyckte alla i min klass att din amore ser ut som lenny kravitz (de refererade sig till mina "festbilder" som publiceras inom en mycket snar framtid). Hur ställer du dig till det?

2008-11-20 @ 15:03:33
Postat av: ankan

jojo:

ja, det förstás. :c det är ju det man (läs: jag) är sá rädd för i början av en relation, och ja, man har det ju där med sig hela tiden really, osäkerheten, även om man förstás blir tryggare med tiden osv. att bli lämnad och heartbroken med sitt trasiga lilla hjärta slängt pá golvet och man själv grátande i en liten hög bredvid är ju inte direkt det finaste man kan föreställa sig. á andra sidan är det ju värt risken, du vet?! :) dessutom máste man faktiskt embracea smärtan i livet ocksá. det är mitt egna lilla motto (emotjej_83, haha) som jag brukar tänka pá dá man är sá lyckligt crazy-kär att det nästan slár över till att göra ont istället, det där starka, slitande, vinande whatever som man har inuti. dá fár man tänka att livet är livet och det fár väl vara okej, vad som än händer, och embracea all lycka du känner dá du har den i dig, sá fár du embracea den där jävla smärtan ocksá, dá stunder dá de kommer.



eh ja, det där blev en hel liten uppsats, ja. :)



ems, honey:

haha, gud sá roligt, det ska jag berätta för honom. fast det har ju hänt förr. en annan stark kandidat till look alike-posten är jimi hendrix. dá vi var hemma i norrbotten, sverige var det tvá fulla norrbottningar som raglade fram och gastade "kolla pá JIMMI HÄNDRIX!" efter honom. och ja, lenny är väl en ganska het man, förutom att jag hört att han är en fucking machista, sá ja, jag fár väl ställa mig positivt till detta, med andra ord.



förresten: när blir det pungshots pá chupeterian (eller what the hey stället nu heter)?????!!!!! :D :D :D

2008-11-20 @ 18:37:12
URL: http://livetosv.blogg.se/
Postat av: ankan här igen!

ps ems. lustigt btw, att min killes look alikes är tvá BLACK men, dá han själv är, máhända mörk, men ändá inte svart, SPANJOR. likzom. xD ds.

2008-11-20 @ 18:39:25
URL: http://livetosv.blogg.se/
Postat av: Read me. Watch me. Be me.

Pungshots?! Vad faen är det...?

På min tid drack vi cerebro (= klar sprit och en skvätt tequila rose i, som la sig som en klump mitt i = hjärna).

2008-11-20 @ 23:19:09
URL: http://readmewatchmebeme.blogspot.com
Postat av: johanna

vilken ras är din vovve? ser ju helsöt ut!!!

2008-11-22 @ 10:38:52
Postat av: ankan

read me:

en pungshot är tydligen tvá bubblor som bartendern bláser upp av nágon slags vätska, med ett sugrör eller whatever. dessa är fyllda med sprit och sedan fár den som beställt pungisen slicka pá dessa kulor, som dá ser ut som tvá kukballs, men det hajade du väl förstás. till sist sticker bartendern hál pá ballsen och spriten rinner in i munnen pá slickaren. eh ja, jag har dá inte testat detta själv, det är en tjej pá mitt jobb som berättade om detta. ;D och: cerebro-shots, BLÄ! haha. eh, kanske máste testas dock, haha.



johanna:

jorge är en gatuhund frán malaga, sá jag har ingen aning om alla raser som gömmer sig i hans genpool. men söt, det är han. finaste vovven i hela världen, faktiskt. :) háller pá att tjata pá min kille om att fá skaffa en till ocksá, btw. det gár... sádär, haha.

2008-11-22 @ 12:50:15
URL: http://livetosv.blogg.se/
Postat av: Read me. Watch me. Be me.

Cerebro-shots blä? Låter ju som värsta semestern jämfört med ballar av sprit som slickas på och sen sticks sönder i munnen!!!! Ha ha, det låter faktiskt helt sjukt. Men också lite spanskt, "oooh coolt och förbjudet att anspela på sex oooh". (obs älskar spanien obs) Prova cerebro om du sert nån gång, det är faktiskt rätt gott.

2008-11-24 @ 09:38:07
URL: http://readmewatchmebeme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0