här skriver vi så det smattrar minsann!!!

En av mina kollegor ba "ditt liv är som en teaterföreställning just nu", och jag kan inte annat än att hålla med, men jag har i alla fall en LÄGENHET!!! :D :D :D En skitfin lägenhet som vi förvisso lyckades låsa oss ute från igår kväll då vi gick för att köpa toalettpapper och hundmat (jag satte mig på trottoarkanten och grät. Alla har vi våra gränser, och där gick min, efter allt som hänt. Men skitsamma, en jättegullig låssmedsman kom och öppnade med ett magiskt kort i plast och sedan var det bra igen.). Aja, vi har en ny lägga som vi älskar och som har en stor balkong med två utgångar, lyxigt badrum och ett litet men mycket snajdigt kök! :D :D :D Efter att den totalrenoverades har den endast bebotts av någon nyseparerad diplomaaat under tre månader (detta var de på agenturen som förmedlade lägenheten åt oss mycket nöjda med, ja, att han var diplomat alltså). Jag och Ania inbillar oss att han var lång och smal med grånande tinningar och runda glasögon, diplomaten, och att han lutade sin panna mot fönsterglaset till balkongdörren i vardagsrummet medan han grät över sitt kraschade äktenskap. Ikväll är jag spontant hembjuden på middag hos två fina snubbar och så blir det lite vin på det också!

Hej hopp! :D

Kommentarer
Postat av: hannah

vad har hänt med killen? bodde inte ni ihop förut? lämnade du honom för en diplomatlägenhet? ja å måste det bannemig vara en ståtlig diplomatlägenhet.

2009-02-09 @ 14:29:41
Postat av: ankan

jag och snubben är i allra högsta grad ihop. på samma sätt som det (mest) var en praktisk och ekonomisk fråga att vi flyttade ihop, är det en praktisk och ekonomisk fråga att vi inte gör det nu. the love remains just the same.

2009-02-09 @ 15:19:40
URL: http://livetosv.blogg.se/
Postat av: annan Barcelona-bo

Att hitta lägenhet i BArcelona ÄR ju en rent praktisk och ekonomisk sak. Att bli sambo "bara för att" (pga kärlek alltså) är nog en lyx man inte alltid kan kosta på sig. Skulle SÅÅ gärna flytta ihop med min pojkvän men han har inte råd att göra annat än att hyra rum, och inte jag heller. Vi hyr på olika håll men sover såklart över osv. Funkar finfint. Fast i framtiden vill vi ha något gemensamt förstås (fast hur hade ni råd förresten???? Med ett "förstahgandskontrkat" eller vad man ska kalla dem! Och i en så pass fin lägenhet? Om jag får fråga... :))

2009-02-09 @ 15:29:07
Postat av: ankan

annan barcelona-bo:

vi förhandlade som fan och sedan hostade vi upp pengarna. det var det värt.

2009-02-12 @ 18:28:48
URL: http://livetosv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0