det bidde dock inget vin

Hej!
Jag skulle vilja tacka dig Karma, för att du idag beslöt dig för att endast:
* fá Anias vagn med tvätt att fastna i dörrarna till metron sá att panik uppstod och en räddare i nöden-man fick komma till vár undsättning och dra in den med sin manskraft alldeles innan dörrarna stängdes...
* ... och därefter fá bara flaskan med blekningsmedel att krascha mot metrogolvet och förstöra mina nya, svarta julklapps-Vans och stänka ned mina perfekt stjärt i storlek 27-jeans. Ja, det var snällt av dig att inte spräcka flaskan med tvättmedlet ocksá, menar jag. Sjyrro burro.
* láta diverse praktiska omständigheter pá tvättomaten göra sá att tvättningen tog totalt fyra timmar. Ja, det var ju ingen som dog i alla fall. Tack tack.
* genom Anias svenska bankkonto meddela att hon inte fár ta ut mer kontanter pá ett par dagar nu, för att hon under "den rullande sjudagarsperioden" tagit ut den maxsumma som Nordea satt som gräns. Okej att vi, om vi inte lyckas lösa kontantsituationen, tvingas vänta ytterligare en dag innan vi kan betala för och skriva pá várt hyreskontrakt, och därmed flytta ut frán den sanitära olägenhet (olägenhet, ngeheheheheehhhe) vi nu tvingas bo i, men vi har ju i alla fall lyckats kirra nytt boende, sá varför inte bara uppskatta det och hálla käften, trots ytterligare dröjsmál, right? (Och ja, vi vet att det är u-land att betala en efectivo = kontant. Vi är extremt medvetna om det.)

Vad skönt att det inte blev mer än sá. Tack,  tack sá mycket. Imorgon hoppas jag pá att det kanske bara blir en bruten tumme eller kanske en brusten blindtarm och ett rán som drabbar mig. Tack för att du fátt mig att börja se ljuset i slutet av tunneln, Karma my friend.

Nu ska jag och Ania bege oss till uttagsautomaten och se hur mycket cash hon lyckas fá ut nu, samt gá tillbaka efter klockan tolv (assá midnatt) igen, och kolla om den där "rullande sjudagarsperioden" kanske börjar om pá nytt dá?!

Jag avslutar detta positiva blöggiZinlägg med en festlig konversation jag precis hade med Ania:

Jag: Vi kanske behöver vin...?
Ania: Titta inte pá mig med den där blicken...! Fast ja, vi kanske máste det ändá. Ja, jag är bajsnödig sá jag máste ändá ned pá pakin och köpa servetter, sá vi kan ju passa pá att köpa en flaska dá! *glad vintjej*
Jag: Eh? Servetter?
Ania: Ja? *ler och myser vid tanken pá vinet* Jag máste ju bajsa! *glad*
Jag: Toalettpapper.
Ania: Va?
Jag: Ja, du kanske skulle kunna köpa toalettpapper?
Ania: Vadá, jag... Eh jaaaahaaa! Ááh, jag är sá inne i den här mögliga u-landsgrejen nu, det máste vara därför!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0