det heter inte tandläkarskräck, det heter TANDVÁRDSRÄDSLA

Okej, det spelar visst ingen roll hur mycket man tar i trä, det verkar som om karma (vad har jag egentligen gjort för att förtjäna allt detta?!?!?!?) inte är klar med att sparka omkring mig riktigt ännu. Jag satt här i godan ro och mös i möglet och helt plötsligt (med lite hjälp pá traven av en Dajm) trillar en lagning ur min kindtand ut. Jag ba, jaha, och petade tillbaka den igen *vikingtjejen frán Norrbotten*. Som det ser ut nu har jag faktiskt varken tid eller rád att gá till tandläkaren.

   Min djupa skräck inför tandläkarbesöken kan eventuellt ha nágot att göra med min vidriga tandläkare Karin som lagade mina tvá första (och hittills enda) hál utan bedövning, eftersom "det gár snabbare utan, och de här smáhálen är inget att bráka om" (fin lagning ocksá, hörrö du Karin, som tio ár senare lossnar).
   Sedan ville hon i samma veva dra ut en lös mjölktand pá mig, även detta utan bedövning. Nä okej, det är kanske inte väldigt vanligt att vid femton árs álder ha kvar en mjölktand, men att ens komma med detta förslag till en skakande och grátande liten teen i tandläkarstolen efter att precis, mot hennes vilja, borrat tvá hál utan bedövning, känns inte helt friskt. (Hon blev btw förbannad dá jag typ skrek NEJ, kallade mig sjápig och sa att ja, dá fick jag väl gá med den där mjölktanden kvar för resten av mitt liv. Note: den lossnade av sig själv nágra veckor efter att jag varit där.)
   En nära vän till mig berättade i somras att den här Karin (som kommer frán samma by som min vän) har slängt oönskade kattungar pá elden för att bli av med "problemet" (ja, levande, in i brasan med dem bara!), sà jag fár väl vara glad över att det inte blev, ja, värre, eh.

Kommentarer
Postat av: It's gonna be fine 2009

Sadister. Det är sadister som blir tandläkare, och, kanske allra mest, tandhygienister.

2009-01-31 @ 20:32:20
URL: http://itsgonnabefine2009.blogspot.com
Postat av: Jessica

Kärringjävel! Det är ju hon som borde bli omkringsparkad av karma, inte du.

2009-01-31 @ 21:03:35
Postat av: J

Vilken satans jävla idiot till kvinna! Och med all respekt för din smärta vid lagningarna, men det där med kattungarna var då fan mer än mitt arma hjärta klarade av.

2009-02-01 @ 00:41:48
URL: http://www.ettkarleksbrev.blogspot.com
Postat av: Chatrin

alltså jag är inte för dödsstraff men när jag hör om sånna här människor blir jag lite tveksam...

2009-02-01 @ 02:06:42
URL: http://tearsbonesanddesire.blogspot.com/
Postat av: ankan

alla:

jag vet, det är helt sinnessjukt och vidrigt! när min vän berättade detta hade jag ont i magen hela kvällen. vem gör sá, liksom?!?! helt stört. :C



(och ja, även jag tycker förstás att det med kissekatterna är 27583784784 ggr värre än min hemska lagningsupplevelse. sedan blir det inte direkt roligare av att jag haft psychots fingrar i munnen.)

2009-02-01 @ 02:22:17
URL: http://livetosv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0