sängen köper vi nog i nästa vecka

   Shit fan vilken dag pá jobbet..! Sjukt mycket att göra, jag har typ suttit ned i totalt en sekund, men jag blir som mest effektiv dá jag har fullt upp och är stressad (kanske ett dáligt tecken? men aja). 
   Roligast var dá jag och min kollega, som vi kan kalla C (*kreativ tjej*) jagade upp oss över att vára grannar, alltsá de som har sitt kontor pá samma váningsplan som oss och som vi även delar reception med, lást dörren in till ena lunchrummet. Rent tekniskt är väl det där rummet deras, men grejen är den att de alltid kommer in till oss och använder várt lunchrum dá de inte fár plats i sitt eget, och dessutom har de en förmága att komma in och tömma vár vattenmaskin dá deras egen blir tom, PLUS att de anvánder VÁRA TOALETTER..! *paus för förfärade blickar* haha. Okej, det láter skittöntigt och det är det ocksá, men det är bara sá jävla fult att lása igen sitt eget rum och ändá fortsätta snylta pá várat, liksom.
   Anyways, precis dá jag och C upprört (haha) stár och pratar om detta och smider planer om att lása igen vár halva helt ("Var är nyckeln? Jag vet att det ska finnas en nyckel här nágonstans!"), ser vi hur en av kvinnorna frán andra sidan uppenbarar sig (= passerar genom VÁRT kontor) och stegar fram till det lásta lunchrummet, láser upp och gár in. Jag och C ba, ger varandra en snabb blick och skyndar sedan efter henne och ba PERDONA men vi har en frága. Haha, gud, jag har liksom ingen poäng med den här historian känner jag nu, och det gár typ inte att áterberätta det (you had to be there haha), men det var sá himla sjukt, vi typ "varför fár ni använda vár toa om inte vi fár använda erat lunchrum?" och de ba (ja, det var tvá andra kvinnor där inne, tillsammans med henne vi följde efter, de hade väl nycklar alla tre) "vadá, det där fár ni väl prata med er organisatör om (eh?), och C ba, VI ÄR ORGANISATÖRERNA, hahahaha. Sá jävla töntigt och roligt.
   Aja, det var en hektiskt dag, trodde typ att den aldrig skulle ta slut, men nu sitter jag i alla fall här hemma i soffan och äter knäckebröd med senapssill frán Ajkiiia. Sá jävla gott! *panchis* (jag tycker om punchpraliner ocksá, och körsbärspralinerna i Aladdinasken). 
   Jag och min kille stack nämligen ut till Ikea igár, vi ska tjacka ny säng. Efter att ha klämt och provlegat och diskuterat och inte kommit fram till nágot (jag har átminstone fátt honom att fatta att bäddmadrass är ett máste. Detta land alltsá, ibland blir jag inte klok pá spanjorerna. Ingen här har bäddmadrass! Ingen, I tell you!) gav vi upp och satte oss i restaurangen och fikade istället. Köpte mig kokospalm (liveblogg: gud min hund har fisit, alltsá STANKEN, máste ta en bloggpaus pá nágra sekunder och andas elsewhere! EEEW! ok, tillbaka igen!) som är helt hög och fin, MEN (och Ania vet redan vad jag pratar om, för vi har tittat pá de där palmerna tidigare), den ger en föda grodor ur ryggen-panik och majsäckel-känslor! Nere i jorden i krukan ligger liksom världens största klump (som ja, en kokosnöt typ. Kanske därför den heter kokospalm? Could be? ehhe.) som dá ligger lite halvt nedgrävd i själva jorden, men som till största del befinner sig ovan, och ur denna nöt, ur den typ spricka som finns i den, växer palmen upp! Alltsá, máste fota den och visa nágon dag, men förstár ni? Ser ni den framför er??? Jag vill bara rycka upp den med rötterna och slita och hacka sönder den för att bli av med klikänslan!
   Varför köpte jag den, undrar ni? Det undrar jag lite ocksá.
   Nu slutar jag blogga hundra mil om ingenting alls. Eller jo, en grej: Imorgon áker jag pá weekend till San Sebastian med the gang! Wihoo, vi har hyrt en furgoneta, det kommer att bli värsta roadtrippen, och väl framme fár jag dessutom hänga med världens finaste vän som rákar bo där! <3
   (EW, nu fes hunden igen. :C)

PUSS!


Kommentarer
Postat av: ania

men GUUUUUU, vad har du gett hunden?!?! har han börjat äta ordentligt, därav allt fisande? asså kokosnötgrejen... jag kommer gå lös på den en vacker dag, de var ju asäckliga!! O_o

men baaaaaaaa-ha-haaaaaaaaajs på att jag inte kan åka med i furgonetan :'(

just nu klarar jag iofs knappt att åka in till stan (det tar 15 min) i bil pga att bilsäten är så låga och o-ergonomiska... men BAJSZZS på er. eller ja, hoppas ni får askul, glöm inte ta med din kamera!! jag vill se biiildeeer! massa.



ps: du gillar de äckliga snäckorna i salt o blandat också, ds

2008-10-09 @ 22:33:00
URL: http://everydayglamour.blogspot.com
Postat av: ania igen

http://www.cura.net/~nmc/html/website/images/kokospalm.jpg



KOKOSPALMEN!!!! på den här bilden dock inte i kruka, men likväl jävligt äcklig. tänker lite på dina vasstrån på tårna av nån anledning...

2008-10-09 @ 22:35:29
Postat av: Read me. Watch me. Be me.

Åh jag ÄLSKAR snäckorna i salt o blandat!

2008-10-09 @ 22:39:57
URL: http://readmewatchmebeme.blogspot.com
Postat av: anna

kontors-beef är ganska underhållande faktiskt. brukar jaga upp min kollega i ett de andra företagen vi delar kök med tar vårt smör och mjölk. hon går helt bananas. undrar om jag bara gillar att trissa upp henne eller om jag faktiskt går igång på hela beef-grejen själv?

2008-10-10 @ 00:29:09
URL: http://nyxcph.blogspot.com
Postat av: lina

åh, blogga massor från san sebbe! där var jag på min lilla språkresa.

2008-10-10 @ 03:52:20
Postat av: ankan

ania:

JAG OCKSÅ, tänkte direkt på vasstråna på tårna, men jag länkade ju till mina gamla inlägg om grodorna och majsen, och det står ju med det där och jag ville mest förmedla känslan och ja... men, som sagt: I KNOW, EEEEW! haha, vi kommer att slakta den tillsammans en vacker dag, hahaha. SKOJA!, vi måste försöka släppa our psychoness, den är FIN faktiskt!



och gällande san sebastian:

det kommer fleeeer turer! och du, ska inte du och jag dra till paris på weekend??!!??!! :D asså, snart??!!??!! :D :D



ps. salta snäckor är ju, trots att du tycker de är äckliga, dock inte TANTgodis, ania baby. ds.



read me:

JAG OCKSÅ!!! :D :D :D



anna:

jag föredrar nog grannsämja, haha, men vi har faktiskt inga dispyter alls med dem normally, det är bara det där med att de nyligen börjat låsa dörren till fucking LUNCHRUMMET!!! haha ;D



lina:

det blir nog en ganska it-fri helg, men jag bloggar såklart om det då jag kommer hem igen!

2008-10-10 @ 09:43:52
URL: http://livetosv.blogg.se/
Postat av: ania

ja asså vi får väl se till att inte vara fulla tillsammans i närheten av palmen... du vet ju hur det gick för mina körsbär när jag var full!? nu är de dessutom HELFÖRSTÖRDA, rev sönder dem i småbitar en dag när jag var bored och kliig i fingrarna. eller så får vi täcka över själva nöten med en filt eller nåt om det blir jobbigt! haha.



jo, det är sant. sen när jag JOBBAR och är rik så ska vi MÖTA VÅREN I PARIS!!! :D det blir fina fisken.



och okejdå de är väl inte tant... utan bara äckliga. snäckorna alltså! det är ju btw du som lärt mig äta frukt o mandel-choklad också så ja, TANT! ;D

2008-10-10 @ 11:45:48
URL: http://everydayglamour.blogspot.com
Postat av: Anna

"Efter att ha klämt och provlegat... "

-ni måste tänka på att det är andra mänskor inne på IKEA också! ;-D

2008-10-10 @ 15:35:22
Postat av: Annah

Ok, nu passar jag på! Hur stor säng ska ni köpa? Jag och min kille ska nämligen köpa säng, och vi kan inte bestämma om vi nu när vi är studenter och fattiga bara ska köpa en basic 120-säng, för att sen köpa en "riktig" 160-säng när vi blir rika - eller om det är dumt att inte köpa en bred säng direkt. Om du har tid, hur tänker ni?

ps - kan inte sluta tänka på majsryggen, sjukt äckligt!

2008-10-11 @ 17:11:23
Postat av: L

men så fruktansvärt,FRUKTANSVÄRT äckligt!!!med grodorna alltså. men vet du vad? jag tror det är hålen på ryggen som är värst, samt hålen i majsen. fy fan. det är lite samma känsla som jag kan få av cellerna i getingbon och HONUNGSKAKOR! gåshud jag tror det är det där med att det sitter tätt, tätt... som utslag. jag och en kompis brukar äckla oss med de där prickarna som finns på vissa kartor, alltså som tex symbloiserar hur mkt olika naturtillgångar som finns över jorden.så på vissa ställen klumpar prickarna liksom ihop sig, tätt intill varann där det finns mycket. det låter säkert sjukt, men det är så jävla äckligt! som bladlöss i en klase liksom! det måste vara nåt genetiskt motstånd som man har gemensamt, för det låter ju helt sjukt. ja just det; när man kokar mannagrynsgröt och sen är grynen fastbrända i botten och ligger som vidriga små små blåsor om man tittar nära. åååh. som myrägg. :C

2008-10-12 @ 01:33:25
Postat av: ania

L: ååååååååh, ja honungskakor är också fett äckliga!!! och bladlöss... omg!! vad ÄR det som GÖR att det är så snuskigt med saker som sitter i klasar typ? såna där svapmar som sitter i klasar på typ träd och sånt också, vill bara karatesparka ner dem och förgöra dem, haha!

2008-10-13 @ 11:58:46
URL: http://everydayglamour.blogspot.com
Postat av: ankan

ania:

kom bara hem nu, vale? bloggkommentarer är bajja i jämförelse med vinkonversation pá copa café.



anna:

höhö, pappaskämten haglar pá bloggen! ;D



annah:

jag tänker sá här: ska man lägga flera tusen pá en ny säng kan man lika gärna lägga till femtonhundra (eller hur mkt det nu är) pá den man VERKLIGEN vill ha. är ni sjukt fattiga och inte fár äta pá en mánad bara därför kan ni väl typ lägga undan halva summan ena mánaden och halva mánaden därpá, och köpa den dá? vi ska dock köpa en 120-säng, och detta pga ett sepe-sjysst erbjudande vi hittade pá just den sängen! :)



L:

I HEAR YA! believe me! haha loca.

2008-10-13 @ 19:07:22
URL: http://livetosv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0